פרס ספד לרב עמיטל: מאחד גדול בעם מפוצל 

 

נשיא המדינה, שצירף בעבר את הרב יהודה עמיטל לממשלתו, שלח מכתב תנחומים למשפחה:

"אבד לעם היהודי מורה גדול".

ברק: הוא היה פורץ דרך

רונן מדזיני

 

פורסם: 09.07.10, 12:58

מעט אחרי רצח רבין, הצטרף לממשלה בראשות שמעון פרס הרב יהודה עמיטל, מקים תנועת "מימד" ששמה לה למטרה לקרב בין העולם החילוני לדת. אחרי שעמיטל נפטר הלילה (יום ו'), הנשיא פרס הביע צער רב על לכתו ושיגר מכתב תנחומים למשפחה.

"עם פטירתו של הרב יהודה עמיטל, אבד לעם היהודי מורה גדול ואיש שמצפונו הובילו בשבילי החוכמה", כתב פרס. "הרב עמיטל היה אוהב אדם כפי שבא לידי ביטוי בספרו 'והארץ נתן לבני אדם'.

קדושת התורה, קדושת האדם ואהבת הארץ היוו את ה'מעלות שעלו ממעמקיו'.

 "הרב עמיטל היה למופת בעיני העם ומנהיג שזכה לאמונו המלא בכל אשר פנה - כחייל בחטיבה 7, כראש ישיבה, כשר בישראל, כמנהיג מדיני. עמקי הגותו ויושר דרכו עשו אותו גם כמאחד גדול בעם מפוצל. נזכור אותו באהבה, בהוקרה ונכבד את מורשתו הייחודית כראוי. יהי זכרו ברוך", חתם הנשיא את מכתבו.

לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים ב-1996, שב עמיטל לעבודתו החינוכית כראש ישיבת ההסדר "הר-עציון". עמיטל היה נשוי למרים,

התגורר בשכונת גבעת מרדכי בבירה והותיר אחיו חמישה ילדים, נכדים ונינים רבים.

 גם שר הביטחון, אהוד ברק, פרסם הודעת אבל: "הרב עמיטל היה פורץ דרך, שחינך את אלפי תלמידיו לאהבת ישראל, שירות בצה"ל וחינוך ערכי וציוני. הוא הקים ישיבת הסדר מפוארת, וניחן בפתיחות ובסובלנות מופלאים לדעות השונות ולערכים המגוונים בעם ישראל. איש מסורת, ציוני ומורה דגול".

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, הביע צער על מותו של מייסד תנועת מימד ואמר: "תחסר לנו דמותו של הרב יהודה עמיטל, שהוביל בדרכו ישיבת הסדר מפוארת וזרם חשוב בציונות הדתית".